Aktualności

Znajomość marek deweloperów wśród mieszkańców Trójmiasta

13 lutego 2018

Badanie przeprowadzono w styczniu 2018 przez Instytut Badań Pollster na zlecenie Murator EXPO, organizatora Targów Nowy DOM Nowe MIESZKANIE, na próbie pełnoletnich mieszkańców trzech miast/regionów Polski: Warszawy, Poznania i Trójmiasta. Dobrana do badania próba jest reprezentatywna pod względem struktury płci i wieku mieszkańców danego miasta/regionu. Wielkość próby dla danego miasta/regionu wyniosła 300 respondentów, łączna próba to 900 osób. Maksymalny błąd oszacowania dla pojedynczego miasta wyniósł 6%.

Badanie zrealizowano metodą CAWI (badanie z wykorzystaniem ankiety udostępnianej na stronie internetowej).
Mieszkańcy Trójmiasta znają zdecydowanie większą liczbę inwestorów niż mieszkańcy stolicy i Poznania – średnio wskazują z pokazanej im listy około siedmiu znanych im deweloperów, przy czym średnia wskazań w pozostałych dwóch miastach to mniej więcej cztery. W Trójmieście też częściej niż w pozostałych badanych miastach wskazywano ponad 10 znanych deweloperów.

Liderem pod względem znajomości w Trójmieście jest deweloper Robyg (prawie dwukrotnie częściej wymieniany jako pierwszy spontanicznie, czyli bez pokazywania respondentom listy i logo, niż jego najbliższy konkurent Hossa Grupa Inwestycyjna: 17% Robyg, 9% Hossa). Na poziomie rozpoznawalności ponad 50% uplasowało się czterech deweloperów: Robyg, Invest Komfort, Hossa oraz Inpro.

 


Drukuj Wróć do aktualności