Oferta

Murator EXPO, obecny na rynku od 2002 roku, plasuje się w ścisłej czołówce organizatorów targów w Polsce, zarówno pod względem liczby wystawców, zwiedzających, jak i jakości dostarczanych usług. We wszystkich dwudziestu jeden wydarzeniach (17 imprez targowych, 3 plenery literackie oraz 1 plener wodniacki) zorganizowanych przez spółkę w 2017 roku, uczestniczyło ponad 290 tys. zwiedzających.

Targi Nowy DOM Nowe MIESZKANIE to największe wydarzenie targowe szeroko rozumianego rynku mieszkaniowego, którego zasadność i koncepcję zaakceptowali najwięksi na rynku deweloperzy ogólnopolscy i regionalni. Targi Mieszkaniowe są interesującym wydarzeniem dla wielu mieszkańców poszukujących nowego lokum czy budujących dom i dla Wystawców prowadzących działalność w danym regionie. W 2015 roku Murator EXPO rozpoczął organizację targów pod tą marką w Trójmieście i Wrocławiu.

Targi Mieszkaniowe Murator EXPO znane są z bogatego programu poradniczego o wyjątkowych walorach edukacyjnych, są również doskonałym źródłem informacji o kupujących czy planujących zakup własnego M. Na zlecenie Murator EXPO Instytut Badań Pollster przeprowadził badanie postaw mieszkańców Poznania, Trójmiasta i Warszawy wobec rynku mieszkaniowego*** Zdecydowana większość uczestników badania mieszka w swoim mieście od urodzenia. Najmniejszy odsetek stanowią mieszkańcy stosunkowo „nowi” (do 10 lat) – średnio 21% ogółu. Większość mieszkańców trzech badanych miast to lokatorzy mieszkań dwu- lub trzy- pokojowych o powierzchni do 65 m2. W Poznaniu blisko 30% respondentów wynajmuje mieszkanie, w Warszawie 20%, a w Trójmieście zaledwie 16% ankietowanych. Co trzeci ankietowany rozważa zakup mieszkania w ciągu najbliższych dwóch lat. Zakup częściej planują osoby, które obecnie wynajmują mieszkanie. Najczęściej wskazywanym powodem jest chęć zakupu pierwszego własnego mieszkania. Najczęściej wskazywanym powodem jest chęć zakupu pierwszego własnego mieszkania.

Preferencje respondentów w odniesieniu do idealnego miejsca zamieszkania nie różnią się zasadniczo w trzech badanych miastach. Najwyżej ceniona jest lokalizacja z dobrą komunikacją, terenami zielonymi i sklepem osiedlowym. Ankietowani zwracają również uwagę na niskie koszty eksploatacji. Wymarzony lokal powinien mieć  odpowiednią powierzchnię, dobre oświetlenie, kuchnię z oknem, balkon lub taras i być dobrze wykonany. Ważne jest także przyjazne sąsiedztwo, czyli pozytywne relacje z sąsiadami.

***Badanie przeprowadzono w styczniu 2018 r., na próbie pełnoletnich mieszkańców trzech miast/regionów Polski: Warszawy, Poznania i Trójmiasta. Dobrana do badania próba jest reprezentatywna pod względem struktury płci i wieku mieszkańców danego miasta/regionu. Badanie zrealizowano metodą CAWI (badanie z wykorzystaniem ankiety udostępnianej na stronie internetowej).


Drukuj