Inne projekty

Raport Murator EXPO „Mazowieckie Inwestycje Mieszkaniowe”

Raport ukazuje się wiosną i jesienią, w nakładzie 17 000 egz. Jest bezpłatnie dystrybuowany wśród gości Targów Mieszkaniowych Nowy DOM Nowe MIESZKANIE oraz przedstawicieli mediów.
Raport zawiera obszerny dział prezentujący inwestycje mieszkaniowe realizowane na terenie Warszawy i okolic, dokładne informacje o lokalizacji inwestycji, cenie, metrażu, terminie zakończenia budowy, kontakt do biura sprzedaży oraz wizualizację budynku. W Raporcie znajdują się także: zestawienie ofert kredytów mieszkaniowych przygotowane przez eBroker.pl i analizy rynku mieszkaniowego opracowane przez serwis me-mieszkania.pl, a także artykuły poradnikowe.


Plebiscyt Publiczności Targów Mieszkaniowych Nowy DOM, Nowe MIESZKANIE 2009
„Najładniejsza Inwestycja”, „Najlepsza Oferta” oraz „Najlepsza Obsługa Klienta” to kategorie, w których podczas trzech ostatnich edycji Targów Mieszkaniowych Murator EXPO Nowy DOM, Nowe MIESZKANIE rywalizowali deweloperzy i spółdzielnie mieszkaniowe. O tym, które inwestycje uznane zostały za najładniejsze i najciekawsze oraz które firmy były najlepiej przygotowane do prezentacji swojej oferty na targach zdecydowały głosy Publiczności. Pomysłodawcą i organizatorem przedsięwzięcia jest firma Murator EXPO, partnerem badań – Instytut GfK Polonia.

 

Plebiscyt Mieszkańców 2004-2008

Plebiscyt Publiczności Targów Mieszkaniowych Nowy DOM, Nowe MIESZKANIE jest kontynuacją zapoczątkowanego w 2004 roku, przez Murator EXPO, Plebiscytu Mieszkańców Nowych Domów i Mieszkań.

Zgodnie z aktualną formułą Plebiscytu goście Targów Mieszkaniowych Murator EXPO głosują na najładniejsze i najciekawsze ich zdaniem inwestycje oraz firmy, które – zdaniem odwiedzających – są najlepiej przygotowane do prezentacji swojej oferty na targach. Taka formuła Plebiscytu pozwala identyfikować inwestycje będące aktualnie w sprzedaży a przy tym najlepiej oceniane przez klientów.
Oto kategorie Plebiscytu Publiczności Targów Murator EXPO:

• NAJŁADNIEJSZA INWESTYCJA - ocenie podlega architektura budynku, zespołu budynków, osiedla oraz zagospodarowanie otoczenia wokół nich

• NAJLEPSZA OFERTA - ocenie podlega jakość inwestycji (m.in.: standard inwestycji, lokalizacja, jakość materiałów) w stosunku do ceny jej mieszkań

• NAJLEPSZA OBSŁUGA KLIENTA - ocenie podlega jakość materiałów informacyjnych i handlowych dewelopera, kompetencja i kultura osobista pracowników na targach, estetyka stoiska, jakość i sposób promocji inwestycji.

Analiza głosów zebranych w czasie kolejnych czterech edycji targów (wrzesień i listopad 2009 oraz marzec i kwiecień 2010) da podstawę do wyłonienia – w opinii publiczności – najatrakcyjniejszych inwestycji i najlepszych firm prezentujących się na targach.

Plebiscyt_2004-2008.pdf (407 KB)


Raport GfK Polonia i Murator EXPO DOMY, MIESZKANIA, KREDYTY Monitoring Warszawskiego Rynku Mieszkaniowego

Jaki jest szczegółowy profil klientów warszawskiego rynku mieszkaniowego? Jak w ciągu ostatnich miesięcy zmieniały się preferencje i kryteria wyboru szukających własnego lokum? Które elementy oferty deweloperów i banków w trudnych warunkach rynkowych przyciągają najmocniej? Na te i inne pytania odpowiada najnowszy Raport GfK Polonia i Murator EXPO dotyczący warszawskiego rynku mieszkaniowego.

Raport został opracowany na podstawie unikalnych badań GfK Polonia prowadzonych wśród gości czterech edycji Targów Mieszkaniowych Murator EXPO Nowy DOM, Nowe MIESZKANIE (wrzesień i listopad 2008 roku oraz marzec i kwiecień 2009 roku). Badanie realizowane było na próbie celowej (osoby w wieku powyżej18 lat, zainteresowane kupnem mieszkania lub domu oraz zaciągnięciem kredytu) metodą wywiadów bezpośrednich. Łączna próba wyniosła 1 833 wywiadów. Raport ma charakter cykliczny i śledzi zmiany, jakie zachodzą na warszawskim rynku nowych domów, mieszkań i kredytów w trzech obszarach:

• kryteria procesu decyzyjnego nabywców w aktualnej sytuacji rynkowej,
• preferencje i oczekiwania nabywców w zakresie: lokalizacji, cen, typu zabudowy, czynników odrzucania oferty, koniecznej infrastruktury osiedli,
• plany nabywców w zakresie źródeł i struktury finansowania zakupu.

Raport GfK Polonia i Murator EXPO „DOMY, MIESZKANIA, KREDYTY – Monitoring Warszawskiego Rynku Mieszkaniowego” przygotowany został przede wszystkim z myślą o deweloperach i bankach, dla których - w trudnej sytuacji rynkowej – jest niewątpliwie użytecznym i precyzyjnym narzędziem, ułatwiającym komunikację marketingową aktualnej oferty i podejmowanie trafnych decyzji inwestycyjnych.
„Najnowszy raport jest absolutnie unikalnym przedsięwzięciem. Badania realizowane na największych targach mieszkaniowych w Polsce pozwoliły nam dotrzeć do osób wielce zaangażowanych w proces poszukiwania mieszkania czy domu – takich, które zdecydowały się przyjść na targi i poniosły koszty biletów wstępu. Zatem wyniki badań pokazują preferencje i kryteria wyboru rzeczywistej grupy nabywców mieszkań w Warszawie. Grupa ta jest aktywna i posiada zasoby finansowe oraz zdolność kredytową do realizacji planowanej inwestycji. Udało nam się tym samym wyjść poza tradycyjną życzeniowość i deklaracje. Z tego powodu wiarygodność danych prezentowanych w raporcie jest bezdyskusyjna, a sam raport absolutnie unikalny” – powiedział Marcelin Matusiak, Business Development Manager GfK Polonia, kierujący projektem „Monitoring Warszawskiego Rynku Mieszkaniowego” i specjalizujący się w badaniach rynku budowlanego od blisko 10 lat.

„Raport jest cenną wskazówką dla deweloperów. Pokazuje czego szukają obecnie klienci, czyli co deweloperzy powinni komunikować i podkreślać w swoich ofertach, reklamach, materiałach sprzedażowych..., aby efektywnie sprzedawać już budowane mieszkania. Natomiast deweloperom, którzy dopiero zastanawiają się, gdzie i jaką inwestycję rozpocząć, nasz raport pokazuje dokładnie, jak zmieniły się od jesieni 2008 roku oczekiwania klientów oraz czym obecnie będą się kierować przy wyborze nowych mieszkań i domów w aglomeracji warszawskiej. Tym samym materiał pomaga deweloperom zminimalizować ryzyko i podjąć optymalną decyzję o rozpoczęciu nowej inwestycji” – dodaje Marcelin Matusiak.
Zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z wybranymi danymi z Raportu.


Drukuj